Strona Główna - PTTK 'Ziemi Babiogórskiej' - oddział w suchej beskidzkiej

Babia Góra 2010

dodano: 11.10.2010

Dnia 30 września 2010 roku odbył się 43 RAJD GÓRSKI "Babia Góra 2010".

W wycieczce udział wzięły klasy II Ta i III H1 z Zespołu Szkół im. Wincentego Witosa w Suchej Beskidzkiej wraz z wychowawcami Anną Halawa i Edytą Sitarz oraz grupą SKKT Wędrowiec i opiekunem Anną Żaczek.

O godzinie 7. 30 wyruszyliśmy autobusem z Suchej Beskidzkiej do Zawoi Krowiarki. Stamtąd mieliśmy się udać czerwonym szlakiem na szczyt Babiej Góry. Niestety z powodu złych warunków atmosferycznych (gęsta mgła i opady śniegu) postanowiliśmy ruszyć niebieskim szlakiem do schroniska. Po drodze mimo chłodu - dopisywał nam dobry humor.

Po godzinie marszu dotarliśmy do Schroniska PTTK na Markowych Szczawinach, gdzie mieliśmy okazję ogrzać się przy ciepłej kawie i herbacie.

Stamtąd, szlakiem zielonym, dotarliśmy do Skansenu im. Józefa Żaka, który był celem naszej podróży. W drewnianych chatach typowych dla regionu babiogórskiego z XIX i początku XX wieku, ogrzaliśmy się ciepłą herbatą i bardzo smaczną kiełbaską z grilla.

Zmęczeni, ale z uśmiechem na twarzy - wróciliśmy do Suchej Beskidzkiej. Wszyscy wyrażamy chęć wzięcia udziału w rajdzie babiogórskim w przyszłym roku.

R. Gach
uczeń klasy 3GB

Polskie Towarzystwo Turystyczno Krajoznawcze Ziemi Babiogórskiej - Oddział w Suchej Beskidzkiej